Recent Problems

One by one I've been noticing alot of blogger friends of mine are experiencing the same shit I had a few days ago that nearly gave me a heart attack! =_= 
So I started panicking and asked around on my Facebook status whether anyone is encountering the same problem or not. Worst part is I thought Google has suddenly decided to remove my blog without notifying me, imagine the horror wei!


Retried so many times on different web browsers, restarted my computer..etc and even waited for 2-3 hours praying for this nightmare to end until a friend of mine replied to my distressed status telling me to change the google DNS.


Thank you so much Aaron Kee! <-- The awesome photographer that shot my lovely Caren photo at AFA Malaysia last year♥

Stupid TM =_=

As a technology noob, i have no idea how the heck to do that but since I'm on my own this time (no bf to reply on haha) I didn't even know what the heck is a Google DNS lol  (-_-lll)



It's time to stop finding the easy way to things and do some research. Googled and scouted on so many YouTube tutorials to see which one is most easiest to understand *noobie here* 
Until I came across this tutorial :-) Quality isn't the best at least he is giving clear instructions and easy to follow too :-D

 


After changing the Google DNS, hallelujah my blog was working fine again!!! *Tears of joy* No thank you to TM that scare the shit out of me =_= Bugger. 
And I also encounter the same problem again when i was connected to another wifi (my mom's house), tried the same method and Viola! The page is back to normal :-) 

So......


Hope this post helps all my blogging friends who encounter this problem :-) Share this post so that others know how to settle it as well, Thank you!


And girls, don't forget to join my Ishizawa Giveaway!
Closing date is 20th May 2013! ;-)







XOXO,

CONVERSATION

12 comments :

Jessying said...

ya freak me out that day! this awesome blogpost! going to keep this in mind if it happens again *touch wood*

Arisa Chow said...

Thanks dear! ^.^ yea, hope it doesn't happen again lol

Jasiminne * Posh, Broke, Bored said...

This is very useful, thank you!

Arisa Chow said...

Welcome babe! :D

Henry Tan said...

thanks! if i ever encountered this i will read ur blog! ^^ *finger crossed that it wont happen to me*

Sunshine Kelly said...

thanks for sharing this!!! phewww my problem solved. muacksss <3

Yuh Jiun said...

Omg thankyou so much for this! I thought only me got this problem T_T

Arisa Chow said...

thanks henry! :)

Arisa Chow said...

most welcome dear :)

Arisa Chow said...

haha i think most bloggers kena this problem >.<

Celyx Lim said...

HOMG, I think I will probably cry out all the liquid in my body if I can't access my blog all of a sudden. Should jot down this solution as a prevention LOL. But just a question, what was the real cause of this problem anyway? :O

Just curious XD

Celyx Lim
www.celyx.blogspot.com

Arisa Chow said...

i think TM is currently upgrading their system or it's buggy @@

Canon EOSM10 Ambassador

Canon EOSM10 Ambassador

♠ Not Your Language? Click Me ♠

Back
to top